بخش هايي از نامه #زنداني_سياسي #شاهين_ذوقي تبار به دهه شصتي ها:

بخش هايي از نامه #زنداني_سياسي #شاهين_ذوقي تبار به دهه شصتي ها:
دوران کودکی من دورانی بود که سیستم آموزش این‌گونه بود و از کتابهای درسی هم چیزی یاد نمی‌گرفتم جز همان که معلم سرکلاس می‌گفت یا در کتب درسی‌ام نوشته بود...
در دوران دانشجویی‌ام باز سیستم آموزشی آخوندها با دروس اندیشه اسلامی و تاریخ انقلاب اسلامی و... سعی داشت حرفهای خود را در ذهن من دیکته کند، ولی فرق دوران دانشجویی با کودکی‌ام در این بود که به اینترنت و ماهواره دسترسی داشتم و با مطالب جدید و حرفهای تازه‌یی آشنا شدم که در هیچ‌یک از کتابهای داخل ایران به آنها حتی کوچکترین اشاره‌یی هم نشده بود. به‌طور مثال از طریق اینترنت و ماهواره اولین بار اسم محمد حنیف‌نژاد را شنیدم و راهی که باز کرده بود را شناختم و فهمیدم که #جنگ تحمیلی که آخوندها در کتابها و رسانه‌هایشان می‌گفتند تحمیلی نبود بلکه جنگ برایشان نعمت بود، همچنین به لطف اینترنت و ماهواره فهمیدم بسیاری از مردم این سرزمین که در بین آنها دختر 9ساله و زنان باردار و جوانان بسیاری بوده‌اند، با فتوای #خمینی #اعدام شدند و این مطالب را در هیچ‌یک از کتابهای درسی تاریخی و در مدرسه و #دانشگاه به من نمی‌گفتند... با خود فکر می‌کردم شاید در مطالبی که در اینترنت می‌خوانم یا از طریق ماهواره می‌شنوم اغراق شده و عمق فاجعه را کامل نمی‌فهمیدم...ولی وقتی در اواخر دوران دانشجویی‌ام دستگیر شدم و بیش از یک‌سال را در سلول‌های انفرادی با کتک خوردن و شکنجه شدن گذراندم و هنگامی که دیدم هزاران نفر به‌خصوص هم سن و سالهای خودم یا کوچکتر از خودم در زندان اعدام می‌شوند یا منتظر اجرای حکم خود هستند، نه تنها شکم در مورد اعدامهای دهه 60 و به‌ویژه #تابستان67 برطرف شد بلکه فهمیدم فجایع آن دوران #سپاه بسیار بیشتر از آن چیزی است که من شنیده‌ام...از قضا ما باید بیشتر این موضوع را پیگیر و حمایت کنیم تا بار دیگر مثل امروز با این همه اعدام مواجه نباشیم و نسل‌های بعدی شاهد چنین جنایاتی نباشند... به امید آن روز...
-
#فرداي ما را در محيط هاي زير دنبال كنيد:
FardaeMaINTV.blogspot.com
Facebook/FardaeMa
instagram.com/FardaeMa
@fardaemaINTV

Unknown

No comments:

Post a Comment

Instagram